Påsk

Då var påsken redan här....ovanligt tidigt i år och vintern har inte släppt sitt grepp.
Har snöat både inatt och lite under dagen,inget som ligger kvar i alla fall.
Igår var jag på vattengympa,för första gången på evigheter.....jätteskönt med det varma vattnet,men jag blev ganska trött efteråt.På eftermiddagen planterade jag lite påskliljor och penséer och när James kom hem från jobb,körde jag och handlade.Jisses,vad mycket folk....parkeringen vid Coop var nästan full och "plipparna" hann inte bli uppladdade,så det var bara att ställa sig i kön när man skulle betala.
 
Idag har James jobbat hela dagen medan jag mest tagit det lugnt.
Har stekt 1 kg köttbullar,som vi ska ta med oss till mamma o pappa på söndag när vi ska dit.
I morse blev jag väckt av James kl.8 när han ringde från jobb och undrade om han glömt sina nycklar i dörrlåset.
Det var bara att gå upp o sätta på sig morronrocken och ge sig ut i snö o kyla o leta efter dem.
Sen visade det sig att de hade hamnat i filten han har i bilen....inget kul sätt att bli väckt precis.
 
Imorron ska jag jobba några timmar mitt på dagen....blir antagligen ganska mycket att göra,då många ska inhandla påskblommor i sista minuten.
Önskar lite varmare väder snart så man kan börja fixa lite i trädgården...ser så skräpigt ut just nu.
Gillar att småpyssla på våren och göra fint,sitta en stund i solen i en läig hörna o fika.....längtar!!!
GLAD PÅSK till er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0