Mamma 70 år

Imorron fyller min kära mamma 70 år!!!Vi,alltså James ,jag o barnen valde att överraska henne idag,så firade vi Mors dag på samma gång.När vi knackade på hemma hos dem öppnade en förvånad o glad mamma,som fick en stund på sig att fixa till sig o byta om.Sedan körde vi till Sjöbo Gästis ,där vi bjöd på en god middag.Pappa var givetvis också med,och han hade lyckats att hålla det hemligt,för visst är det roligare om det blir en överraskning.Hade även köpt ett par fina orkideér o lite choklad till henne.Hon verkade glad o nöjd med sin dag,och det var ju det vi ville uppnå.Ett STORT GRATTIS på din födelsedag imorron......KRAM!!!!

Minisemester

Det vackra gamla kallbadhuset i Varberg!Den här helgen har James o jag haft en härlig semester i Varberg.Resan var min julklapp till James,och det är ju trevligt med presenter som man kan dela på.I fredags morse gav vi oss iväg,och vädret var väl sådär,men ju närmare Varberg vi kom,ju finare blev det.Hela helgen har det varit sol o säkert 25 grader varmt.....härligt!!!!Hotellet låg nere i hamnen inte alls långt ifrån fästningen o stranden.Det var även nära till centrum med affärer,restauranger o ett stort torg,där det var torghandel på lördagen.Ägnade dagarna åt att njuta av vädret med promenader  på strandpromenaden,lite shopping,god mat o en liten utflykt till fiskeläget strax söder om stan.Där köpte vi färska räkor ,som vi avnjöt på en brygga  bland alla båtarna.....mysigt.På hotellet fanns det en relaxavdelning med bastu o bubbelpool,men James hade glömt packa ner sina badbyxor.Jag lyckades bränna mej på näsan o i urringningen,för vem tänkte på att stoppa ner solkrämen.Efter ett par härliga dagar,körde vi till Ullared,på hemvägen.Gjorde en hel del fina fynd.James köpte bl.a. en fin skinnjacka för bara 699:-.Själv hittade jag en mycket snygg trenchcoat,en rolig röd regnkappa med svarta prickar o lite annat smått o gott.Till vårt nymålade sovrum blev det nya gardiner,kuddfodral o ett par tavlor.Efter en lyckad shoppintur,körde vi hem till lilla Eslöv igen.

Deppigt

Vad är det för väder vi har?Det liknar inte vår i alla fall,snarare höst!!!Vi här uppe i norr behöver vårens o sommarens sol o värme,för att orka med den långa vintern.Speciellt i år då vintern har varit värre än vanligt.Var håller då våren hus?Ja det kan man verkligen fråga sig.Idag är det den 15 maj och vi hade planerat en liten utflykt till Åbergs Trädgård i Ystad.Det är så mysigt att gå där o botanisera bland alla växter o ta en fika i deras mysiga cafe´.Men blev det ngt av detta,nääää,för när vi rullade upp rullgardinen ösregnade det,o det gör det fortfarande.Man tappar bara lusten,inget kul att behöva bli våt o kall o lerig.Fick bli en lördag hemma,i sällskap med smutstvätten istället......suck!!!!!

Trädgårdsarbete

Igår var det en härlig vårdag,så då  fick man passa på att fixa lite i trädgården.Först rev jag gräsmattan o gödslade den.Sen gav jag mej i kast med att gräva upp alla mina örtväxter från örtagården.Planterade om dem i krukor på altanen o i rabatterna.Sen kunde jag inte låta bli att ta bort stenarna som jag hade kantat örtagården med,och det skule jag nog ha väntat med till en annan dag.Nu blev det alldeles för mycket på en dag och det värkte i hela kroppen efteråt,och inte känns det bättre idag.Men det är typiskt mej......har jag börjat med något,vill jag göra färdigt.Det är härligt nu när allt börjar bli grönt,liljekonvaljerna är på gång o grannarnas stora magnoliaträd blommar för fullt.Kunde det bara bli lite varmare också.......fast de har lovat varmare väder till helgen,och det ser vi fram emot.I söndags firade vi Fredriks 16 årsdag,och det är på barnen man ser att tiden går.Tänk min lille Fredrik har fått flickvän o allting :)

Idag har jag varit ute o klippt rosorna.Sen tog jag en tur till Johans trädgård för att se om jag kunde hitta ngt.Köpte 2 stora krukor i zink somm det var rea på.I dessa tänker jag plantera de ätbara kryddväxterna,som jag ska flytta från örtagården.De övriga,alltså läkeväxterna får placeras ut i rabatterna.Det enda jag inte vet riktigt var jag ska göra av,är den nyplanterade rabarbern.....hmmmm.Köpte också en uppstammad minisyre´n,som jag ska plantera där fjärilsbusken stod.Denna har tyvärr dött i vinter,men de är ju känsliga så......Ja, nu har jag skaffat mej jobb igen,som vanligt!!!!

Sovrummet klart

Då har vi gjort det sista i vårt nyrenoverade sovrum.Idag fick vi upp tapeterna på garderobsdörrarna.Har aldrig tapetserat förr,men det var inte så svårt,men det är knepigt när man inte har någonstans att stå o mäta o klistra.Fick bli golvet,men det gick ju,även om det blev lite omständigt.Allt går om man vill!!!!Nu är vårt sovrum lika grönt o skönt ,som bokskogen en vårdag......Det fattas bara några snygga tavlor på väggarna,vi får se vad vi kan hitta.När nu detta är färdigt är det dags att pyssla i trädgården,där det som vanligt finns massor att göra.Funderar på att flytta min örtagård,då grannarna börjat parkera bilarna bredvid där det ligger nu.Känns inte så bra att plocka kryddor precis ,med avgaserna o så.Vet bara inte var jag ska ha dem istället.....tål att funderas på.