Tredje advent

Då var det 3:e advent och bara 1 vecka kvar till jul,tiden går verkligen fort!
Har varit kallt i veckan,men igår steg temperaturen och nu töar snön.
Så typiskt här nere i Skåne,det blir aldrig liggande länge,utan slutar med slask och blask.
Sen fryser det på på nätterna och blir jättehalt....farligt och förrädiskt!
 
Pappa fick komma hem från sjukhuset i onsdags och allt verkar bra med honom.
Förrutom lite huvudvärk som beror på att det inte läkt ännu,men det ska viss bli bättre inom några veckor,om han bara tar det så lugnt.Skönt att allt gick så bra!
 
James har haft besvär med sina njurstenar igen och har fått vara hemma från jobbet ett par dagar.
Har haft några riktiga anfall,men det har bara kommit ut lite smått grus,och det verkar som det är mer på gång.
Tänk om man kunde önska sig att få vara frisk i julklapp....då hade det stått högst på önskelistan.
 
På Lucia fick jag gå upp i ottan för att göra ett spirometriprov på vårdcentralen.
Gör ju det med jämna mellanrum för att hålla koll på min astma,och det såg bra ut.
Ska på mitt årliga läkarbesök nästa vecka,så det var väl därför de ville klara av detta innan.
 
I fredags satte jag upp julgranen o klädde den.
Även lite annat julpynt fick komma upp,så nu börjar julstämningen infinna sig.
 
Söt  minigran och ny ljuslykta pryder byrån i hallen
 
Igår jobbade jag och nu har julkommersen kommit igång,men det känns inte som det är samma rusch som det brukar i butikerna.Verkar som väldigt många köper sina julklappar på nätet numera,och så har nog folk mindre pengar att röra sig med.Butikerna har ju börjat rea redan,annars brukar de ju vänta till mellandagarna.
 
Idag ska jag mest ta det lugnt,kanske stryka den stora julduken....annars blir det nog TV tittande o mys i soffan
Ha en bra 3.e advent och stressa inte för mycket inför julhelgen!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Nej vi skall inte stressa,vi tar det så lungt.
det är så halt ute så man får ta det försiktigt när man går ut,höll på sätta mej på rumpan när jag skulle gå till Gulli o Rune med en julblomma o lite
brunkål som tack för att dom skottat till oss.

2012-12-16 @ 17:16:23
Postat av: Jan

Då har du riktigt julfint .

2012-12-16 @ 19:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0